דאגה בישראל: עסקת נשק ראשונה בין איראן למעצמות

אברהם זילבר 2 Comment on דאגה בישראל: עסקת נשק ראשונה בין איראן למעצמות
20:24
29.04.24
אתר קול חי No Comments on התקדמות דרמטית במגעים לעסקת חטופים | חדשות החג

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הסיוט מתממש מהר מהצפוי: באיראן לא מסתירים את החיוכים, פחות מחודש אחרי שהושג הסכם הגרעין שהביא להסרת הסנקציות חתמה סין על עסקת ענק בשווי של כמיליארד דולר במסגרתה תעביר עשרות מטוסי קרב מדגם 10-J לאיראנים בתמורה לאספקת נפט גולמי במשך ה-20 שנים הקרובות.

עסקת נשק ראשונה עם הרפובליקה האסלאמית יוצאת לדרך פחות מחודש מאז שנחתם הסכם הגרעין בין איראן למעצמות: חברת צ'נגדו הסינית חתמה על חוזה אספקה עם איראן שבמסגרתו תעביר לה 24 מטוסי קרב מדגם J-10 שהוא מטוס קרב מתקדם שפותח, כך על פי פרסומים זרים, לאחר שסין קיבלה שרטוטים וזכויות ייצור מישראל על בסיס מטוס "הלביא". כך נחשף הבוקר בחדשות 2.

מדובר במטוס חד מנועי בעל טווח טיסה של 2,900 קילומטרים, שווי העסקה מוערך בכמיליארד דולרים ואת חלקה תשלם איראן בנפט גולמי ב-20 השנים הקרובות.

איראן מתכוונת להשתמש במטוסים להגנה על שמי המדינה ולתקיפת מטרות ברחבי המפרץ הפרסי. על פי מומחי ביטחון, בישראל ובארצות הברית מסתכלים בדאגה על העסקה, שצפויה להקשות על פעולת צבאות זרים באזור.

בחדשות 2 מציינים כי מבחינת סין מדובר בהישג כפול – הזרמת כסף לתעשיות הביטחוניות שלה שמשוועות לעבודה, ודריסת רגל ראשונה באיראן וקביעת מעמדה כמעצמה עולמית על ידי ביצוע עסקאות נשק במפרץ הפרסי.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    וואו, רק אל השם עינינו!

  2. 1

    תוצרת סין?המטוס יתפקר עוד לפני שימריא חה חה